Tartalom
MAGYAROK NAGYASSZONYA Otóber 8.
Röviddel II. János Pál pápa második lengyelországi zarándokútja elôtt az egyik budapesti buszmegállóban középkorú házaspárral találkoztam, térkép volt a kezükben, s meglehetôsen tanácstalanul tanulmányozták... Kérdésemre, segíthetek-e valamiben, idegenszerű kiejtéssel beszélt német nyelven adták elô tájékozódási nehézségüket. Miután elmagyaráztam nekik a helyes útirányt, a busz indulásáig maradó néhány percben beszélgetés alakult ki köztünk. Kiderült, hogy lengyelek és sietnek haza, mert lakóhelyükön, Poznanban akarnak lenni, mire a pápa odalátogat... Szóba került Czestochowa is, és egyszerre csak nekem szegezték a kérdést: -- Hol van a magyarok nemzeti kegyhelye?
Zavarban voltam, de végül is kénytelen voltam megmondani, hogy hazánkban vannak Mária-kegyhelyek minden egyházmegyében, de egy országos jellegű ,,sanktuarium narodowe'' (nemzeti kegyhely) nincsen. El lehet gondolkozni azon, miért van ez így... Bizonyára szerepet játszik benne a török hódoltság kora, amikor az egyházi szervezet és közigazgatás éppen az ország központi részén ment tönkre. Ezt a hiányt ellensúlyozza az a tisztelet, amellyel minden kor és hely katolikus magyarja hódol Szűz Mária mint Nagyasszonya elôtt. Kevesen gondolnak talán arra, hogy az ,,asszony'', s így a ,,nagyasszony'' szó nyelvünknek még pogány kori rétegébôl való... A magyar nyelvbe az alán ,,achszin'' szó kerülhetett át a8. század táján, amikor szorosabb kapcsolatok lehettek az elômagyar törzsek és az alánok között. Az ô nyelvükben a jelentése ez volt: úrnô, fejedelemasszony. A Halotti Beszédben még így olvassuk: ,,vimagguc szen achscin mariat''. Késôbb elhomályosult »fejedelmi« jelentése, s nyilván ezért adhatták hozzá a fokozó »nagy« jelzôt... (A m. nyelv tört--etim. szótára. I. k. Bp., 1967. 189. lap).
Mennyei fejedelemnônek tisztelhették tehát Máriát az elsô Krisztus hitére tért magyarok, és megerôsítette ôket e hívô tiszteletükben Szent István király, amikor elmerülve a gondban, hogy kire maradjon halála után az ország, a nép s az egyház vezetése, istápolása, Szűz Mária oltalmába ajánlotta önmagát és királyságát. E természetfeletti kapcsolatot Mária és hazánk népe között a Szent István halálát követô belvillongások sem tudták elhomályosítani, és Szent László, a lovagkirály uralkodása idején új virágzásba borult. Tatárral, törökkel szemben egyaránt Jézus és Mária nevét kiáltva védte életét, hitét és övéit a középkor magyarja, mikor pedig az 1683. szeptember 12-i, a Bécs melletti Kahlenbergben lezajlott csatában visszaszorították a török szultán seregeit, megkezdôdhetett a magyarországi török uralom fölszámolása.
1693-ban
I. Lipót király a török alóli fölszabadulás emlékére, hálája jeléül megismételte
az ország Szent István-i fölajánlását a Nagyasszonynak. Az egyházi élet
újjászervezésében ismét nagy szerepet játszott a ,,mindörökké áldott Nagyasszonyunk''.
XIII.
Leó pápa 1896-ban, a magyar millennium alkalmával az akkori esztergomi
prímásérsek, Vaszary Kolos bíboros kérésére mint külön ünnepet engedélyezte
Magyarország részére Nagyasszonyunk ünnepét. Eleinte október 2. vasárnapján
ünnepelték. X. Szent Pius pápa tette át október 8-ra. A II. Vatikáni zsinat
után áthelyezte a Magyar Püspöki Kar szeptember 12-re, de 1984-tôl ismét
október 8-án üljük.
Mi magyarok elsôként, de nem egyedül tiszteljük Nagyasszonyunknak, azaz nemzeti Patrónánknak a Boldogságos Szűz Máriát. Hogy csak néhány más országot említsünk: Bajorországban 1620-ban, a fehérhegyi csata után kezdték nemzeti Patrónaként tisztelni Máriát, s 1916-tól ünneplik. Franciaországot XIII. Lajos király ajánlotta Máriának 1638-ban, és Nagyboldogasszony napján emlékeznek rá. Ausztriát III. Ferdinánd ajánlotta föl Máriának, 1647-ben; ôk december 8-án ünneplik. Lengyelország Királynôjévé János Kázmér király nyilvánította a Szűzanyát 1656-ban. 1754-ben a Mexikói Alkirályságot, 1821-ben Mexikót, 1910-ben egész Latin-Amerikát a Szűzanya oltalma alá helyezték. XIII. Leó adta jóváhagyását ahhoz, hogy a Szűzanyát Katalónia és Dél-Ázsia Patrónájaként tiszteljék, valamint, hogy az angol püspökök 1893-ban fölajánlják Angliát, melyet attól fogva Mária hozományának tartanak.
*
Legismertebb Mária-énekünk e szavakkal kezdôdik: ,,Boldogasszony Anyánk, régi nagy Pátrónánk!'' A boldog jelzô nemcsak a latin ,,beata'' egyszerű fordítása... Már a 13. században jelentése volt e szónak a gazdag; a múlt század végén pedig az áldott, a terhes állapot jelzésére is használták. Ma nem a csatatereken dôl el a magyarság jövôje, hanem a szülészeti osztályokon! És azokban az otthonokban, családokban épül tovább, ahol a szülôk a mindennapi kenyér mellé hitük, reményük és szeretetük bôségébôl, gazdag, egyre megújuló tartalmából tudnak és akarnak adni gyermekeiknek.
,,Áldott Nagyasszonyunk!... Vedd pártfogásodba a magyar apákat, hogy keményen állják a nehéz idôk küzdelmeit, és állhatatosan viseljék az élet terheit. Oltalmazd és erôsítsd meg hivatásuk szeretetében a magyar anyákat, hogy gyermekeikben hűséges és igaz polgárokat neveljenek az Anyaszentegyháznak és drága magyar hazánknak. Terjeszd ki anyai oltalmadat hazánk ifjúságára, hogy beváltsák azt a szép reményt, amellyel minden magyar szem feléjük tekint''. (Hozsanna, Bp., 1981. 72.)
*
Istenünk,
ki
a Szeplôtelen Szűz Mária közbenjárására
nemzetünket
számtalan jótéteménnyel halmoztad el,
engedd
kegyesen,
hogy
akit Szent István királyunk példája szerint
Nagyasszonyunknak
tisztelünk a földön,
annak
örök társaságában örvendhessünk a mennyben!
2002. október 6. A Szentlélek templom lapja évk 27. vas.
És amikor a katona lándzsája megnyitotta Jézus oldalát, abból vér és víz folyt ki, Isten feltépett szívéből kiáradt ránk a halhatatlan Szentlélek.
„amit hallottatok és példámon láttatok, azt váltsátok tettekre,”
Olvasmány: Iz 5,1-7
Hadd énekeljem el barátomnak szőlője
iránti szerelme énekét. A barátomnak volt egy szőlőskertje, termékeny domboldalon.
Felásta földjét, a köveket kiszedte
belőle, és nemes szőlőfajtákkal ültette be. A közepére tornyot épített,
és sajtót is vágott
benne. Aztán várta, hogy szőlőt
teremjen, de csak vadszőlőt hozott. Most hát Jeruzsálem lakói és ti, Júda
férfiai: Tegyetek
igazságot köztem és szőlőm között!
Mit kellett volna még tennem szőlőmmel, amit nem tettem meg vele? Azt vártam,
hogy
szőlőt teremjen, hát miért hozott
csak vadszőlőt? Most azért tudtotokra adom, mit fogok tenni szőlőmmel:
Lebontom sövényét,
hadd legeljék le, lerombolom falát,
hadd tapossák össze.
Szentlecke: Fil 4,6-9
Ne aggódjatok semmi miatt, hanem
minden imádságotokban és könyörgésetekben terjesszétek kéréseteket az Úr
elé,
hálaadástokkal együtt. Akkor Isten
békéje, amely minden értelmet meghalad, megőrzi szíveteket és értelmeteket
Krisztus
Jézusban. Egyébként, testvéreim,
arra irányuljanak gondolataitok, ami igaz, tisztességes, igazságos, ami
ártatlan, kedves,
dicséretre méltó, ami erényes és
magasztos. Amit tanultatok és elfogadtatok, amit hallottatok és példámon
láttatok, azt
váltsátok tettekre, s veletek lesz
a béke Istene.
Evangélium: Mt 21,33-43
„Halljatok egy másik példabeszédet.
Volt egy gazda, aki szőlőt telepített. Bekerítette sövénnyel, belül pedig
sajtót ásott és
őrtornyot épített. Aztán bérbe
adta a szőlőt műveseknek, és elment idegenbe. Amikor eljött a szüret ideje,
elküldte szolgáit a
szőlőművesekhez, hogy szedjék be
a termést. Ám a szőlőművesek nekiestek a szolgáknak. Az egyiket megverték,
a másikat
megölték, a harmadikat megkövezték.
Erre más szolgákat küldött, többet, mint először, de ezekkel is úgy bántak.
Végül a fiát
küldte el hozzájuk, mert azt gondolta:
A fiamat csak megbecsülik. De amikor a szőlőművesek meglátták a fiút, így
biztatták
egymást: Itt az örökös! Gyertek,
öljük meg, és mienk lesz öröksége. Nekiestek, kidobták a szőlőből és megölték.
Amikor
majd megjön a szőlő ura, vajon
mit tesz a szőlőművesekkel?” „A gonoszokat a gonoszok sorsára juttatja,
szőlejét pedig más
bérlőknek adja ki bérbe, akik idejében
beszolgáltatják a termést.” Erre Jézus azt kérdezte: „Sose olvastátok az
Írásban: A kő,
amelyet az építők elvetettek, szegletkővé
lett. Az Úr tette azzá, s ez csodálatos a szemünkben. Ezért mondom nektek,
hogy
elveszik tőletek az Isten országát,
s olyan nép kapja meg, amely megtermi gyümölcsét.
Honnan ismered meg az Őrangyalod?
„Arról
ismered meg az őrangyalodat, hogy szelíd, gyengéd, nyájas, beleülteti szívedbe
az igazságérzetet, szerénységet és
jóindulatot,
de őszinte szánalmat és önzetlen szeretetet is táplál beléd! Azért mondom
ezt, mert olyankor, amikor ezek az
érzések
váratlanul feltámadnak benned, akkor biztos lehetsz benne, hogy ő ott van
veled, ő irányítja a gondolataidat! Persze az
erényeket,
a jó Isten a lelkedbe zárta, amikor megteremtett, de az őrangyalod mindig
veled van, és figyel, hogy használd is
ezeket.
Fontos, hogy tudd: neki a mi
közreműködésünkre
is szüksége van! Hiszen csak akkor tud megvédeni bennünket, gyakran önmagunktól,
ha mi is figyelünk
őrá!”
Történelmi
tény, hogy amikor Jeruzsálem városát a rómaiak elfoglalták, háromszázan
álltak a templom körül, és mind hallották
a
hangot: „Vonuljatok vissza innen!”
Hányszor
van részünk olyan furcsa érzésben, mintha egy hang sürgetne: távozzunk
valahonnan, ne hallgassunk tovább valakire,
vagy
tegyük le azt, amit olvasunk! Ilyenkor angyali tisztaságában ő maga nem
bírja elviselni a helyzetet. Szeret és véd
bennünket.
Ha rossz úton járunk, azonnal felébreszti a lelkiismeret-furdalásunkat,
s nem hagy nyugodni addig, amíg meg nem
bánjuk
azt amit tettünk.
Hálát
adok Neked, kegyes Istenem, hogy egy jótevő lényt, az őrangyalt mellém
rendelted. Ő a vezetőm, legjobb barátom az
életben,
mert mindenkor elkísér, folyton velem van. Már akkor, amikor még kisded
voltam, kézenfogott, megvédett, hogy
bajom
ne legyen, s most lelkemre-testemre egyaránt vigyáz, sugallataival ösztönöz
a jóra s elrettent a gonosztól. Szent Isten!
Légy
örökké kegyes Atyám, s őrizz meg angyalod által minden testi-lelki gonosztól,
adj erőt, hogy sohase térjek le szent
akaratod
ösvényéről. Ámen
Ó szent őrangyalom!
Végső
akaratom hűséges tanújának választalak. Mond el az Úristennek egykor mindazt,
amit én utolsó órámban már nem
mondhatok
el: hiszem mindazt, amit az Anyaszentegyház tanít. Szívből bánom minden
bűnömet, megbocsátok minden
ellenségemnek
és bízom Isten végtelen irgalmában. Mond meg Neki, hogy szívesen halok
meg, hogy többé meg ne bántsam és
örökké
örvendhessek Neki. Szeretem Őt mindenek fölött, szálljon utolsó leheletem
Jézus Szentséges Szívébe, hogy az örök
dicsőségben
részesülhessek. Az Úr kezébe ajánlom lelkemet. Ámen.Vianney Szent János
Szűz Mária Isten Anyja
Üdvözlégy
Mária! Ezekkel a szavakkal kezdte Isten küldötte, Gábriel arkangyal, Szűz
Mária köszöntését. Mi is évszázadok
óta
így köszöntjük őt imádságunkban: Üdvözlégy Mária! Köszöntjük őt, aki a
mennyei Atya kiválasztott, hogy megtestesült
Fiának
édesanyja legyen.
A
mindenható irgalmas Isten, akinek irgalma végtelen, már első ember bűnbe
esése után megígérte, hogy eljön majd Éva utódai
között
az, aki széttiporja a kígyó hatalmát, és meghozza az egész emberiség megváltását.
Amikor
Szűz Máriát köszöntjük, először úgy köszöntjük őt az angyallal együtt,
mint Jézus édesanyját. Megemlékezünk arról a
percről,
amikor a názáreti házban a választott nép kiválasztott leánya, Mária megkapja
Isten üzenetét: méhedben fogansz és fiút
szülsz.
Jézusnak fogod hívni. Nagy lesz ő, a Magasságbelinek Fia.
Amikor
Szűz Máriát köszöntjük, hitünknek azt a nagy titkát ünnepeljük, hogy Isten
nem tartotta magához méltatlannak azt,
hogy
szenvedésre képes emberi testet öltsön; a Szent és Hatalmas Isten annyira
megalázta magát, hogy vállalta a halál felé tartó
emberi
létet.
Amikor
Szűz Máriát köszöntjük, a megtestesülés nagy titkát ünnepeljük: Isten egyszülött
Fia emberi testet öltött, s ezt ennek az
emberi
testnek a törvényei szerint tette. Egy asszonynak, Szűz Máriának a méhébe
vette föl emberi testünket. Üdvözlégy,
Mária,
kegyelemmel teljes, az Úr van teveled, áldott vagy te az asszonyok között
és áldott a te méhednek gyümölcse, Jézus.
Boldogságos
Szent Szűz, kérünk téged, mondd ki az irgalom szavait ugyanúgy, ahogy az
angyali üdvüzletre adott válaszodban
elfogadtad
az édesanyai méltóságot és küldetést. Mondd ki állandóan, az emberiség
történelmének minden percében; mondd ki
ebben
a pillanatban is, hiszen ránk nehezedik száműzetésünk keserves végzete.
Vállald isteni Gyermekedet, hiszen vele
bennünket
is elfogadsz gyermekeidnek. Feleleted: „Legyen nekem a te igéd szerint”,
gyermekeddé tett minden embert a világ
kezdetétől
a végezetéig. Lehessünk mi is, akiknek emberi testét méhedben vette föl
a második isteni Személy, lehessünk mi is a
te
gyermekeid most, ebben az órában, amikor átadjuk neked magunkat; lehessünk
mi is gyermekeid életünk minden napján.
Járj
közbe értünk, hogy halálunk óráján megtérhessünk Isten irgalmas szeretetébe.
Mária,
az Úr szolgáló leánya. Könyörögj érettünk!
Mária,
Istennek szent Szülője. Könyörögj Érettünk!
Mária,
Jézus Édesanyja. Könyörögj érettünk!
(GM küldte)
A szentlélek a szentségekben VII
A szentségek
központja az Eucharisztia, az Oltáriszentség, a szentmise. Ez a keresztény
élet forrása és csúcseseménye. És a
középpontban
ott áll az epiklézis, melyet a prefáció vezet. Ha ezt halljátok: „Az Úr
legyen veletek!”, „Emeljük fel szívünket!”,
„Adjunk
hálát az Úrnak!” – már előre adjuk hálát, mert tudjuk, hogy meg fog történni
a csoda, amikor a pap kiterjeszti a kezét
a
kenyér és bor fölé és kéri a Szentlelket. Enélkül nincs átváltoztatás.
Hiába mondja alá az alapítás igéit.
És
mi történik itt? A halálból most támad fel Krisztus. Ugyanaz a pillanat
lesz jelen, a liturgia Szentlelke térben és időben
idehozza
hozzánk. Új módon hozza Krisztust e világba, a pap gyarló kezével, szavával,
mi pedig mindnyájan emberi szívünkkel
részt
vehetünk abban a titokzatos eseményben, amellyel az Atyaisten mintegy bekiáltotta
a Szentlelket Fia sírjába, hogy
megmentse
Szentjét a rohadástól. A konszekráció pillanata Krisztus feltámadásának
pillanata Krisztus feltámadásának pillanata,
az
abszolút Pünkösd, a holtak feltámadása. És itt kiderül, minden epiklézisben
győz a halálon az élet.
Az
epiklézis, a Lélek-lehívás a legmélyebb emberi vágyat tölti be, mert a
bűnös ember szomjazik. A pátriárkákat mindig úgy
látjuk,
hogy kutat ásnak, Ábrahámtól kezdve egy kút köré épült a civilizáció. Ez
a testi szomjúság azonban egy másfajta
szomjúságra
is utal. Izrael szent ősei az örök halmok kívánságát hordozzák szívünkben,
Isten után vágyakoznak. Izrael
szomjazik
a pusztában, s nem csupán vízre, hiszen Szent Páltól tudjuk, hogy az a
szikla, amely reménységgel itatta őket,
Krisztus
volt, s a próféták által adott ígéretekben ott szerepel az a bőséges víz,
amikor a templom alapjaiból forrás fakad, és
egyre
nagyobb folyóvá duzzad. És amikor Jákob kútjánál ott ül Jézus, tulajdonképpen
az ember szeretetére szomjazó Isten,
várja
az Istenre szomjazó embert. „Ha ismernéd az Isten ajándékát, a Szentlelket…
Öt férjed volt, akid most van az ez sem a
férjed.”
(Jn 4,18) Szeretetre szomjaztál, de nem jó helyen kerested. Csak az a kapcsolat
csillapítja a szomjadat, amelyből Isten
szeretete
tör fel.
Csodálatos
beszélgetés! Egy lépés, és benn vagyunk az újszövetség közepében, az utolsó
napon, az ünnep nagy napján, ahol
ott
áll Jézus és hangos szóval hirdeti: „Ha valaki szomjazik, jöjjön hozzám,
és igyon mindenki, aki hisz bennem. Amint az Írás
mondja:
élővíz folyói majd fakadnak belőle.” Ezt a Lélekről mondta, amelyet a benne
hívők meg fognak kapni. A Lélek ugyanis
még
nem jött el, mert Jézus még nem dicsőült meg. (Jn ,37-29) a megdicsőülés
pillanata pedig az, amikor megtérünk. És
amikor
a katona lándzsája megnyitotta Jézus oldalát, abból vér és víz folyt ki,
Isten föltépett szívéből kiáradt ránk a hallhatatlan
Szentlélek.
Minden
egyes szentség életátadás és a halál, az alvilág, a kárhozat legyőzése.
Az epikléziseknek folytatódniuk kell az emberi
szívben.
Ez a keresztény ima lényege.
Barsi Balázs (NL)
A szentolvasó felajánlása
Mennyei
Atyánk, aki szeretett Fiadat adtad nekünk, hogy szenvedésével és halálával
az emberiség bűneit kiengesztelje, kérünk,
fogadd
el e megváltó kínhalál érdemeit, melyet fölajánlunk neked, mint számodra
egyetlen elfogadható áldozatot. Felajánljuk
saját
szenvedéseinket, böjtünket, önmegtagadásunkat, imáinkat és jócselekedeteinket
is, nem mintha azoknak önmagukban
bármi
érdeme lenne, hanem hogy szent Fiad szenvedésével egyesítsük, s így az
ő Testében, az Egyházban „kipótoljuk azt, ami
még
szenvedéséből hiányzik”. Fölajánljuk mindezt szent Egyházadért, melyért
ő életét adta, fölajánljuk élőkért és holtakért,
fölajánljuk
lelkünk üdvösségéért. Szűzanyánk, ki Fiad keresztje mellett állva elsőként
egyesítetted szenvedéseidet Fiad
megváltó
szenvedéseivel, alakítsd szívünket a tiéd szerint!
Ámen.
CSALÁDI MISE
Szeretettel
várjuk a családokat a Szentlélek templomba október 13-án, vasárnap, 17
órakor, a második családi misénkre.
Ezen
a szentmisén örömteli gitáros énekeket énekelünk a fiatal szülők, fiatalok
vezetésével. A 4-8 éves korú gyerekek
számára
– a szentmise első része alatt – gyermekfoglalkozást tartunk a plébánián.
A
mise kezdete előtt 5-10 perccel várjuk őket a plébánia előterében!
A
felajánláskor vonulunk be a gyerekekkel a templomba, és a továbbiakban
együtt ünnepelünk a felnőttekkel. Kérjük, hogy a
síró,
hangoskodó kicsiket hozzák ki a sekrestyébe! Itt fűtött, szőnyeggel borított
játszóhelyet biztosítunk nekik, a szülők
pedig
innét is figyelemmel kísérhetik a szentmisét.
Várjuk
a felolvasást vállaló szülők és iskolás gyerekek jelentkezését!
SZERETETTEL HÍVUNK MINDEN CSALÁDOT!
a szervezők
„Lélekösvény”
A
Szentírásban Jézus azon szavait kerestem, amelyek működésének legelején
hangzottak el. Első tanító jellegű szavai a
következők
voltak: „tartsatok bűnbánatot”, „térjetek meg”, „közel az Isten országa”.
Érdekes, hogy Lukácsnál ugyanezek a
szavak
evangéliumának utolsó fejezetében találhatók meg, mintegy összefoglalva
a keresztény élet értelmét és célját.
Istentől
mindannyian szabad akaratot kaptunk. Ezért az ember felelős gondolatataiért,
a kimondott szavaiért, a rossz
cselekedeteiért
és mulasztásaiért. A Tízparancsolat egyértelműen meghatározza azokat az
alapelveket, amelyeket Isten elvár
tőlünk.
Ha betartjuk parancsait, akkor lelkiismeretünk tiszta és nem bánt az elkövetett
bűnökkel járó lelkiismeretfurdalás.
Amennyiben
szándékosan és tudatosan vétünk a törvényei ellen, lelkiismeretünk érzéketlenné
válik, lassan eltávolodunk az
Istentől.
Amikor lelkiismeretünk tiltakozik, belső nyugtalanságot érzünk, ott és
akkor kell az okokat felkutatni és megszüntetni.
A
kor emberére jellemzője, hogy nem figyel eléggé a lelkiismerete szavára
és könnyedén felmenti magát, mintegy „elaltatja”
azt.
Jézus
példabeszédeiből egyértelműen kiderül, hogy Isten előtt kedves a megtérő
bűnös. Gondoljunk csak az elveszett
bárányról,
az elgurult pénzről, vagy a tékozló fiúról szóló hasonlatokra. Érdekes,
hogy Jézus nemcsak a testi szenvedőket
gyógyította
meg, hanem mindig foglalkozott a beteg lelkével is. Sokszor olvashatjuk
Jézus szavait: „hited meggyógyított”. Tehát
nem
az egészségeseknek kell az orvos, hanem a betegeknek. Jézus kereszthalálával
megvalósult annak a lehetősége, hogy
benne
új életet kapjunk a bűnbocsánat révén. Isten „új szövetsége” lehetővé teszi
számunkra a megtérést, amelyben felülbíráljuk
eddigi
életünket, megbánhatjuk bűneinket, az elégtétellel megválthatjuk magunkat.
A megbocsátás pedig teljes, ilyenkor a
megszentelő
kegyelem állapotában új értelmet nyer a „szabadság” szó.
Aki
a Jézus által előírt ösvényen halad, az megtalálja az örök hazába vezető
utat. Közel van az Isten országa, sőt itt van
közöttünk!
Már ebben a világban is lehet, sőt kell az Ő országát építeni. Nemcsak
papok, hitoktatók, hanem mindenkinek részt
kell
vállalni Jézus evilági országának, az Egyház építésében.
Ezt
az örökké tartó munkálkodást állandó „lelki honfoglalásnak”, az utat pedig
„lélekösvénynek” nevezzük. Tehát keressük
szüntelenül
a szűk kaput és keskeny utat, amelyen járni nem könnyű, de az igazi életre
vezet!
(NF)
Vicc:
-
Láttad már a mai újságot? - Láttam hát. - És mi volt benne? - Töpörtyű.
Székely
bácsi héber nyelvtanfolyamra jelentkezik:
-
Bácsikám, a maga korában miért akar héberül tanulni?
-
Tudod, ha meghalok, és a paradicsomba kerülök, szeretnek Istennel
beszélgetni.
-
Arra nem gondol, mi lesz, ha a pokolba jut?
-
Hát románul már tudok.
Hirdetéseink, ünnepeink
Hétfő: Rózsafűzér királynője
Kedd: Szűz Mária Magyarok Nagyasszonya,
Magyarország Főpatronája
Szerda: Szent Dénes püspök és társai
vértanúk, Leonardi Szent János áldozópap
·Soron következő cursilló (háromnapos,
bentlakásos keresztény tanfolyam, lelkigyakorlat), melyre nagy szeretettel
várunk mindenkit:
november 7-10 női, 21-24
férfi.
Jelentkezéseket az előcsarnokban
kihelyezett jelentkezési lapokon lehet megtenni.
·Jövő hétvégén lesz az Apor iskolás
diákok szokásos cursilliója, kérjük a testvérektől a palánkákar és a süteményeket.
Mindenkit
szeretettel várunk a záróünnepségekre
a fiuké várhatóan délután 2-kor lesz itt a templomban, a lányoké pedig
fél-4 kor lesz kint a
győrújbaráti lelkigyakorlatos házban.
·Ma délután 6 órakor Révész László
orgonakoncertjét hallgathatjuk templomunkban a részletes műsor a hirdetőtáblán
olvasható.
·Október hónapban hétköznap fél
6-kor, csütörtökön a szentségimádás keretén belül rózsafűzért mondunk a
templomban.
·Jelezzük minden cursillista testvérnek,
hogy Nádszegen (a szomszédos Szlovákiában) október 19-én lesz ultreya.
Kérünk mindenkit,
aki elszándékozik menni, hogy a
312-383-as telefonszámon jelentkezzen be, hogy az autókat összeírva, nagyobb
jelentkezőszám esetén
kisbuszokat indítva mindenki el
tudjon jutni erre a szép ünnepi alkalomra.
·Továbbra is várjuk azokat akik
még nem jelentkeztek hitoktatásra, kérjük csatlakozzanak a nekik megfelelő
csoporthoz.
·Minden hónap második vasárnapján
családi mise lesz templomunkban, a következő október 13-án, vasárnap 17
órakor kezdődik.
MINDEN ÉRDEKLŐDŐT SZERETETTEL VÁRUNK!
·A hitoktatásokra továbbra is várjuk
a jelentkezőket, kérjük hogy csatlakozzanak a meglévő csoportokhoz, melynek
rendjét az
előcsarnokba kitettük.
·Továbbra is várjuk a képeket,
cikket, írásokat újságunkba.
neten: WWW.extra.hu/szentlelek
postaláda: kalmankamo@matavnet.hu